آغاز فعالیت پایگاه کتابخانه تخصصی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام

fatimaslib-IBNA

در سالروز ازدواج حضرت امیر(ع) و حضرت فاطمه(س)

سایت کتابخانه حضرت فاطمه(س) راه‌اندازی می‌شود

۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۷
معاون کتابخانه تخصصی امیرالمومنین علی(ع) شهر مشهد، از راه‌اندازی رسمی سایت اطلاع‌رسانی کتابخانه تخصصی حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با سالروز ازدواج این بانوی بزرگوار با نخستین پیشوای شیعیان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰۰ اثر تخصصی در این کتابخانه جای دارند.

مهدی مجتهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتابخانه تخصصی حضرت فاطمه زهرا(س) که زیرمجموعه کتابخانه تخصصی امیرالمومنین علی(ع) شهر مشهد است، در مرداد ماه سال ۸۳ افتتاح شد و اکنون با گردآوری حدود ۲۰۰۰ عنوان کتاب، مقاله، پایان‌نامه و آثار هنری و مکتوبات مرتبط با این بانوی بزرگ جهان اسلام، تصمیم دارد پایگاه اطلاع‌رسانی این کتابخانه را به شکل رسمی افتتاح کند.

وی با بیان این که این پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی http://www.fatimaslib.com/ قابل مشاهده است، گفت: قرار است در این پایگاه اطلاع‌رسانی، تمامی فعالیت‌های این کتابخانه تخصصی به همراه اطلاعات آثار جدید مرتبط با حضرت فاطمه زهرا (س) ارایه شوند.

مجتهدی معرفی پایگاه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی مرتبط با دخت نبی اکرم(ص) را در قالب «پیوندها» از دیگر اقدامات این سایت دانست و گفت: با توجه به آن که چنین پایگاه‌هایی در فضای اینترنتی بسیار اندک‌اند، تصمیم داریم علاوه بر منابع و اطلاعات این کتابخانه تخصصی، اطلاعات سایر مراکز مرتبط، کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های مرتبط با زندگی، سیره، فضایل و شهادت این بانوی جهان اسلام را برای محققان و علاقه‌مندان معرفی کنیم.

وی علاوه بر معرفی فعالیت‌ها و تحقیقات کشور، معرفی آثار پژوهشی غرب درباره حضرت فاطمه(س) را از دیگر اهدافی یاد کرد که این پایگاه در پی دستیابی به آنهاست.

قرار است روز شنبه (۷ آبان ماه) همزمان با سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) سایت کتابخانه تخصصی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام به طور رسمی افتتاح شود.

کتابخانه تخصصی حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر مشهد به نشانی خیابان آزادی، کوچه شاهین‌فر (بازارچه سراب)، مقابل مسجد فاضل، بنای حسینیه قرار دارد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۲۲۵۴۱۲۳-۰۵۱۱ تماس بگیرند.

منبع خبر